Ogrē ik gadu tiek atjaunota kāda no centrālajām ielām, bet grantētās ielas, kuru kopgarums ir ap 60 kilometriem, ir gandrīz tikpat bedrainas kā lauku ceļi.

Turklāt remontdarbu laikā mazās ieliņas kļūst par neoficiālajiem apvedceļiem un automašīnu skaits uz tām būtiski pieaug, nodarot būtisku kaitējumu jau tā gadiem neremontētajam segumam.

Laika apstākļi šoziem būvniekiem esot labvēlīgi, tāpēc praktiski bez tehnoloģiskajiem pārtraukumiem jau kopš novembra notiek Brīvības ielas rekonstrukcija Ogrē.

„Darbi, kas šobrīd tiek veikti, tas ir, lietus kanalizācijas izbūve un brauktuves pamatkārtas seguma izbūve, ir pieļaujami, jo temperatūra ir plusos un nedaudz mīnusos, un tas ir pat labāk, jo mazāk dubļu,” uzskata projektu vadītājs Uldis Bārdulis.

1,6 miljonus eiro vērto projektu, kurā 1,7 kilometrus garš ielas posms iegūs jaunu asfalta segumu, gājēju celiņu un jaunu apgaismojumu, plānots pabeigt līdz jūlija beigām, bet tikmēr satiksme tiek organizēta pa vienu joslu, regulējot to ar četru luksoforu palīdzību.

Tie, kuri gaidīt nevēlas, meklē apkārtceļus pa grantētajām ieliņām, tādējādi nokaitinot to pastāvīgos iedzīvotājus, kuriem jau tāpat gadiem nākas pārvietoties pa dziļām bedrēm.

„Mēs vasarā putekļos mirstam nost, pavasarī un rudeņos slīkstam dubļos. Mēs pagalmā vienkārši nevaram iebraukt,” neapmierināta ir ogrēniete Jana Tanne.

Par to, ka mazajām ieliņām radusies papildu slodze, zina gan projekta vadītājs, gan ielu apsaimniekotājs.Ielas tikšot nogreiderētas, kad būs piemēroti laika apstākļi, bet būtiski uzlabojumi gan neesot gaidāmi.

„Attiecīgās vietās, kur būs nepieciešams, tiks veikta grants seguma atjaunošana, pievesta jauna grants. Protams, cerēt uz tādu kardinālu pasākumu, ka tūlīt visas tās ieliņas tiks noasfaltētas, ir nereāli,” skaidro Ogres novada ceļu nodaļas vadītājs Pēteris Bužers.

Situācija uz grantētajām ielām varētu mainīties, apgūstot pašvaldībai piederošo grantskarjeru.

Ogres ielu kopgarums ir 123 kilometri, no tām 60 ir ar grants segumu, un lielākoties visām nepieciešams kārtīgs remonts.